Telefon  +48 889 854 304

    Email  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jakie elementy powinno zawierać dobrze zaprojektowane logo?

Logo jest bardzo ważnym elementem graficznym służącym do identyfikacji marki. Dobrze zaprojektowane będzie łatwe do zapamiętania i dzięki temu spełni swoje zadanie. Logo powinno być zrobione w wektorach, żeby można było łatwo wykorzystywać je do różnych celów. Ważnym elementem jest również księga znaków, która pokazuje, w jaki sposób może być wykorzystywane logo, i czego pod żadnym pozorem nie można z nim robić.

Czym się różni sygnet, logotyp i logo?

Logo może być złożone z dwóch lub jednego elementu. Tymi elementami są logotyp i sygnet. Sygnet to znak graficzny, który może znajdować się obok napisu reprezentującego nazwę firmy, albo występować samotnie. Logotyp to napis, nazwa firmy. Również może występować bez sygnetu. Natomiast logo to całość, czyli sygnet i napis, sam sygnet lub sam napis, jeśli logo jest zaprojektowane w taki sposób.
Nie należy się obawiać, że logo w postaci samego napisu będzie nudne, czy trudne do zapamiętania. Wiele rozpoznawalnych marek korzysta tylko z logotypu i wystarczy rozejrzeć się dokoła, by znaleźć mnóstwo znanych logo składające się jedynie z napisu.
Logo występujące jedynie pod postacią sygnetu, które w żadnej wersji nie mają napisu, są mniej popularne, ale również bywają używane przez bardzo znane firmy.

logo

Jakie cechy powinno spełniać dobrze zaprojektowane logo? 

Logo powinno być proste, ponadczasowe i dopasowane do stylu marki, którą reprezentuje. Dobrze, jeśli po spojrzeniu na nie od razu wiadome jest, w czym specjalizuje się dana firma. Logo nie powinno składać się z wielu kolorów i bardzo małych elementów. Ważne jest, aby występowało również w wersji monochromatycznej. Dzięki temu będzie możliwe np. wygrawerowanie go na różnych materiałach promocyjnych. To również powód, dla którego nie powinno zawierać małych elementów. Grawer, czy nadruk reklamowy na czymś niewielkim będzie bardzo mały, co sprawi, że nieduże napisy, czy drobne szczegóły będą nieczytelne.

Niewskazane jest zaprojektowanie logo w postaci pliku rastrowego. Tego typu grafiki powinno się projektować wektorowo, dzięki czemu możliwe jest wykorzystanie ich w druku na dowolnych płaszczyznach.